Domowy Kościół

Rejon Brodnica

Srebrny jubileusz proboszcza w Mszanie

Pewnie nie wszyscy słyszeli o Mszanie, małej wsi leżącej w okolicach Brodnicy. Otóż
jest w nim kościół. Lecz nie sam budynek robi wrażenie, choć wpisany został na listę zabytków.
Wrażenie robi wspólnota parafialna, którą prowadzi ksiądz Sławomir Witkowski.
Ktoś mógłby powiedzieć, że przecież każdy proboszcz stoi na czele parafii. Tak, jednak
nie każdego można uznać za lidera i przewodnika, za którym idzie się w ciemno. A taki jest
ksiądz Sławomir. Od kiedy w ubiegłej dekadzie pojawił się w Mszanie, zbudziło się nowe życie.
Pojawił się Domowy Kościół, Focolari i skauci Króla. Wszystkie te ruchy działają i rozwijają się.
Jednak na tym nie koniec. Ewangelizować przecież można nie tylko podczas spotkań i nie
tylko członków ruchów. Dlatego ksiądz Proboszcz systematycznie zaprasza wszystkich
parafian na wycieczki górskie, spływy kajakowe, wyjazdy rowerowe i pielgrzymki autobusowe..
W tym zakresie wykazuje niespożytą energię, którą podczas wypraw przekłada na
pokazywanie drogi do Boga. Dzieje się to nie tylko poprzez spotkania ewangelizujące, ale
przede wszystkim poprzez postawę Księdza, który doskonale zdaje sobie sprawę, że słowa
pouczają, lecz czyny pociągają.
Dbałość o wspólnotę jest z pewnością priorytetem dla Księdza Proboszcza, lecz na
pewno nie jedyną jego aktywnością. W ciągu ostatnich kilku lat wyremontował kościół,
zmieniając na nim dach i podłogę, założył w nim ogrzewanie, poprawił lekko plebanię,
a ostatnio zajął się budową kaplicy w niedalekich Małkach, które należą do parafii.
Niezwykle trudno przyłapać go na odpoczynku, gdyż wszędzie jest obecny, ciągle coś
organizuje i bez przerwy czymś się zajmuje. Jak sam mówi, robi to dlatego, że jak kiedyś Pan
przyjdzie zabrać go na tamten świat, to niech zastanie go przy pracy.
Jednak ma też swoje słabostki. Jest nią kawa. Przygotowuje ją sobie do drugiego
śniadania. Tylko przedłużone espresso bez mleka i bez cukru. Na wyjazdach, gdzie brak jest
dostępu do ekspresu ciśnieniowego, z plecaka wyciąga garnek, palnik gazowy i kawa też
smakuje.
W tym roku Ksiądz Sławomir celebruje swój jubileusz 25-lecia kapłaństwa. Niech Pan
obdarza go swoimi darami, daje mu siły i stawia ludzi, którzy mu pomogą budować Królestwo
Niebieskie tu na ziemi. Oby takich kapłanów były całe zastępy

Zakończenie roku formacyjnego

W niedzielę, 13 czerwca Domowy Kościół naszego rejonu zorganizował zakończenie roku formacyjnego w Kościele w Szczuce. Spotkanie rozpoczęło się od koronki do Miłosiedzia Bożego , którą poprowadził Gabryś. , Potem rozpoczęła się Msza Święta celebrowana przez księdza Marcina Kaczyńskiego i Rafała Kreczmana. Msza rozpoczęła się uroczystą procesją. Wyjątkowość tej chwili , podkreślił fakt, iż każdy z nas mógł przyjąć do serca Pana Jezusa pod dwoma postaciami. Do Krucjaty Wyzwolenia Człowieka przystąpiły 3 osoby. Potem dzieci opuściły kościół , bawiły się na świeżym powietrzu, natomiast rodzice wysłuchali wykładu księdza Michała Palucha pt. Symbolika znaków i gestów kapłana występujących w liturgii mszy świętej. Konferencja była bardzo interesująca, wzbudziła duże zainteresowanie, zadawano pytania. Niestety ksiądz nie zdążył wyczerpać tematu, w związku z tym, obiecał , że na spotkaniu Wspólnoty z okazji rozpoczęcia roku formacyjnego we wrześniu, będzie dalej kontynuował temat.

A potem było ognisko, kiełbaski , kawa i przepyszne ciasto. Nawet na stole znalazła się sałatka i ogórki kiszone. Bardzo miło spędziliśmy czas, ciesząc się nawzajem swoją obecnością. Bardzo czekaliśmy na to spotkanie, dziękujemy wszystkim, którzy się zaangażowali w organizację, naszym kochanym księżom i wszystkim obecnym

Boże Ciało

Cztery kręgi Domowego Kościoła rejonu Brodnica, przygotowały ołtarze na procesję Bożego Ciała. Jeden ołtarz stanął na Dużym Rynku na terenie parafii Farnej. Drugi ołtarz został zbudowany przy kościele Jezusa Miłosiernego na płycie Karbowskiej. Zbudowanie ołtarzy dało nam ogromną radość. Chwała Ci Panie.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii .

Diecezjalne zakończenie roku formacyjnego

Szczęść Boże,

Tegoroczne zakończenie roku formacyjnego DK będzie 19 czerwca 2021 o godzinie 15:00 w Chełmnie w kościele pw. św. Józefa u oo. Pallotynów. Będziemy się modlić, aby nasza formacja umacniała się również w okresie wakacyjnym.

Zapraszamy wszystkich członków wspólnoty, a w szczególności osoby, które będą posługiwać podczas rekolekcji – na uroczyste posłanie.

Zaproszenie na Rejonowe zakończenie roku formacyjne

13 czerwca o godz 15  w kościele  Szczuce odbędzie się rejonowe zakończenie roku formacyjnego Domowego Kościoła.
Plan spotkania

1. Godzina 15 Koronka do Miłosierdzia  Bożego
  2. godzina 15:15  Msza Święta
  3. godzina 16:00  Konferencja pt. Symbolika znaków i gestów kapłana występujących w liturgii mszy świętej część 1.
  4. godzina 16:45 dla chętnych ognisko.

Mamy nadzieję , że w końcu uda nam się spotkać, tym bardziej że obostrzenia związane z covidem są zmiejszane. Myślimy, że temat konferencji też będzie dla wszystkich bardzo ciekawy i pomoże nam lepiej zrozumieć co dzieje się na mszy świętej.
Prosimy o wstępną akceptację obecności na spotkaniu. Potem planujemy ognisko, kawę , herbatę i zabawy na świeżym powietrzu, oczywiście tylko dla chętnych.
Serdecznie zapraszamy i prosimy o zarezerwowanie terminu.
Z Panem Bogiem
Mirka i Henio.

Zaproszenie na mszę KWC

Dnia szóstego czerwca o godz 11.30 zostanie odprawiona Msza Święta w Nowym Mieście Lubawskim w intencji członków KWC . Zapraszamy wszystkie osoby należące do krucjaty i nie tylko.

Serdecznie zaprasza

Para odpowiedzialna za KWC w rejonie wraz parą rejonową

Więcej o KWC

Zaproszenie na modlitwę małżonków

Kochani. Mamy jeszcze jedna możliwość spędzenia czasu 15 maja. Po mszy o godzinie 18 w parafii Matki Boskiej Fatimskiej odbędzie się modlitwa małżonków organizowana przez oba kręgi tejże parafii.

Serdecznie zapraszamy

Zaproszenie

Szczęść Boże Droga Wspólnoto,
W dniu 15 maja 2021 (sobota) będą organizowane dwa powiązane wydarzenia:

1/ Sympozjum „Upragnione, Niechciane, Adoptowane”
organizowane przez naszą diecezjalną Diakonię Życia. Będzie ono transmitowane na Facebookowej stronie DK:

link do wydarzenia:
Rozpoczęcie godz. 10:00 15.05.2021

2/ Pielgrzymka do św. Józefa 15 maja 2021
Każdego roku Domowy Kościół pielgrzymuje do kaliskiego św. Józefa. W tym roku pielgrzymujemy do naszego toruńskiego. Nasza diecezjalna wspólnota Domowego Kościoła spotyka się ze sobą i z Panem Jezusem na Mszy świętej 15 maja 2021 w kościele św. Józefa w Toruniu. Eucharystia rozpoczyna się o 16:00. Prosimy o wcześniejsze przybycie, abyśmy wszyscy uczestniczyli w przygotowaniach do nabożeństwa.

Zatem do południa uczestniczymy w zdalnym sympozjum, a po południu spotykamy się na Eucharystii.

Niech Pan – Nasz Pasterz – nas gromadzi i prowadzi

Świadectwa w Klasztorze

W niedzielę 18 kwietnia 2021 małżeństwa z kręgów Domowego Kościoła rejonu Brodnica składały świadectwa na Mszach Świętych w klasztorze ojców Franciszkanów w Brodnicy. Była to Niedziela Biblijna a jednocześnie franciszkańska niedziela powołaniowa. W tym dniu kazania głosili klerycy z Wyższego Seminarium Duchownego we Wronkach. Kazanie diakona przykuło moją uwagę bezpośredniością komunikatu, dużą charyzmą mówiącego. Moje wątpliwości, czy będziemy mieli do kogo mówić kiedy przyjdzie nasza kolej, w momencie się rozwiały. Każdy ma swoje powołanie, zadanie do wykonania, resztą zajmuje się Bóg. Tylko trzeba chcieć, zdecydować się, ruszyć naprzód, wyjść Mu naprzeciw. Tak mówił kleryk. Poczułam, że to słowa skierowane do mnie. Skoro zdecydowaliśmy się stanąć przed innymi i wygłosić krótkie świadectwo, to nie istotne jest do kogo będziemy mówić, ile osób będzie tym zainteresowanych, bo nasze myśli nie zawsze są Bożymi myślami. Na początku nie sposób było nie odnieść się do słów kleryka, który w kazaniu zawarł to co chcieliśmy wyrazić w swoim świadectwie. Wstępując do Domowego Kościoła powiedzieliśmy Panu Bogu tak, chcemy uczestniczyć aktywnie w budowaniu Kościoła, chcemy realizować Jego plan na nasze życie. Stojąc przy ambonce spojrzałam przed siebie. Zobaczyłam dużo ludzi, dużo więcej niż się spodziewałam. Ławki przed kościołem były zajęte. Dorośli, dzieci, młodzież i starsi. Pozostało tylko się uśmiechnąć. Pan Bóg wie co robi. Powołuje. Posyła nas. Czeka czy podejmiemy to wyzwanie.

Przed kościołem rozdawaliśmy obrazki Świętej Rodziny. Podeszło kilka osób. Młode kobiety. Podeszła też starsza pani. Podałam obrazek, spojrzała mi w oczy. Mówię, że jest na nim wyjątkowo piękny wizerunek Świętej Rodziny. Przyznała mi rację. Kto wie, jaki jest Boży zamysł? Może kiedyś wnuczek czy wnuczka tej pani, może sąsiadka, spojrzy na niego i zainteresuje się skąd pochodzi. Wierzę, że to doprowadzi kogoś do wspólnoty Domowego Kościoła.